Friday, August 28, 2009

Happy Fasting Month..

Selamat menjalani ibadah puasa kpd semua umat islam di Malaysia dan jugak all around the world.. Mmg agak terlewat entry kali ini but its better than nutting kan.. Semoga amalan kita di bulan puasa ini diberkati Allah dan marilah kita sama2 berdoa agar kita dihindari daripada perbuatan keji dan mungkar di bulan yg mulia ini. Tarawih jgn dilupakan atau pura2 x ingat sbb ia adalah pelengkap ramadhan.. Seronoknya bpose kan, mengimbas kembali kenangan masa bpose di kala kita kecik2 dulu.. mmg bbeza zaman dulu dan skrg.. Tyme kecik kita xde komitmen sgt, yg kita tau kalu org pose kite pn nk pose.. lg2 abah ckp kalu dpt pose 1 ari dpt duit.. maka btambah2 la semangat nk bpose kan.. Kalu ckp ms nk bgn sahur, mmg liat gila la nk bgn.. dan aku rs tabiat itu berlarutan smpi skang.. ehehe.. tyme bbuka plak melantak x hengat punya. Selagi perut tu boleh sumbat, sumbat aje segala mknn yg ade di depan mata.. tyme mlm pulak selalunya aku main bunga api or mercun or any firework yg ade tyme tu.. mmg best.. aku ingat lagi, aku hampir menyebabkan kebakaran kt umah makcik aku..ahahha.. dan aku hanya wt bodo jek tatkala makcik aku kuar n marah2 kitorg.. Tp itulah kenangan tyme kecik dulu.. Bila da besar ni len la plak.. Da ade otak, bley pk baik dan buruk. Maka dengan itu kad dibwh aku tujukan utk renungan kita bsama..



No comments: