Monday, April 12, 2010

Rumah Aku Ada Garfield?

Hi, my name is Garfield. Keje I melantak dan tidur je sepanjang hari.

Korang mesti kenal Garfield kan? Ia merupakan watak sebuah cerita kartun yang mengisahkan seekor kucing gemuk yang pemalas tak hengat yang kerjanya asyik melantak pastu tidur. Garfield pernah famous suatu ketika itu kerana kecomelan dan keletahnya yang menggelikan hati dan paru-paru. Dekat umah aku, kitorang ada bela seekor kucing parsi yang amat gemuk. Yang kerjanya makan, minum, tidur mengangkang. Saling tak tumpah macam watak Garfield tu.

Nama dia adalah En. Gemook. Kenapa namakan dia gemook? Tengoklah size badan dia beb. Sebab En. Gemook adalah seekor kucing yang obes dan gemuk nak mampus. Aku pun agak risau dan khuatir dengan keadaan fizikalnya itu, namun apakan daya beliau adalah seekor kucing dan tak memahami apa yang aku cakapkan walaupun dah berbuih-buih mulut aku ni memaki hamun menasihati En. Gemook agar menjaga pemakanannya.

 Hi, nama saya En. Gemook. Hobi saya makan, tidur, makan, tidur. Erk, itu sahaja.Terima kasih.

 Adeh ngantoknya. Sambil duduk pun boleh tertidur. Hebat tak?

Sorry, malam tadi I balik lewat. Ngantuk sangat ni.. zzZZZZzz


Alamak! I terlelap lagi lah. Well, sleeping is my hobby!

Nota Kureno: Korang boley tolong aku tak nasihatkan En. Gemook ni. Dia fikir dia beruang kutub ke nak berhibernasi sepanjang tahun!!


No comments: