Friday, May 07, 2010

Lelaki Termuda Di Dunia Bergelar Billionaire!


Inilah gambarnya lelaki paling muda di dunia yang bergelar Billionaire! Bertuah sungguh badan kalau dapat jadi dia. Prince Albert von Thurn und Taxis adalah nama yang diberi oleh ibu bapanya. Beliau dikatakan telah bergelar billionaire semuda usia 23 tahun dengan asetnya yang bernilai $2 billion! Hah kau ada? Tak ada kan. So nak buat apa? Jom pakat ramai-ramai nganga mulut luas-luas. Ha ha ha.

Macam mana die dapat kumpul aset yang sebegitu banyak dalam usia yang amat muda? Adakah mengemis di jalanan? Ataupun merompak kedai runcit Pak Dollah?  Atau mungkin juga menyamun gelang emas Mak Kiah? Oh! Bukan itu jawapannya. Dia dikatakan telah mewarisi kekayaan daripada kedua ibubapanya yang telah membina empayar hartanah terbesar di Eropah. "Eleh! Itu duit mak bapak dia, bukan duit dia pun". Tapi cuba korang pergi depan cermin, pastu cakap " Kau ada?" Hah, tak ada juga kan. =P

Sebenarnya harta kekayaan bukanlah segala-galanya. Banyak lagi perkara yang lebih penting dan signifikan daripada mengumpul harta. Tapi seringkali dalam kita mengejar kemewahan di dunia, kita terlupa untuk menambah dana di akhirat. Akan kayakah kita di sana? Bergelar millionaire kah? Ataupun billionaire barangkali? Tepuk dada, tanya iman.


Nota Kureno:  Aku pun jutawan juga. Tapi dalam permainan Saidina la kalau tak pun jutaria =P


No comments: